Inbound Marketing en SEO

8 manieren om Social Media te integreren in je Lead Nurturing campagnes

Deel dit bericht:


Door:

 

Men denkt vaak dat Lead Nurturing alleen een e-mailstrategie is. Lead nurturing wordt echter gedefinieerd als ‘consistente en gerichte communicatie naar je leads, met als doel ze richting de volgende fase van het aankoopproces te leiden’.

Daarnaast is Social Media een belangrijk onderdeel geworden van ons leven en een belangrijk onderdeel van je lead nurturing strategie.

Daarom behandel ik in dit blog acht simpele manieren om social media te integreren in je lead nurturing campagnes.

Social Media integreren in je Lead Nurturing campagnes

Manieren om Social Media te integreren in je Lead Nurturing campagnes

1) Voeg social follow buttons toe aan je lead nurturing e-mails

Het is niet moeilijk om social follow buttons toe te voegen aan je lead nurturing e-mails.

Hoe meer contactmomenten je met je leads kunt creëren, hoe beter.

Als je met je leads via e-mail en social media kunt communiceren, dan heb je twee keer zoveel kans om je content onder de aandacht te brengen en dus meer kans om ze richting de volgende fase van het aankoopproces te leiden.

Zeker doen dus!

2) Gebruik social sharing modules in je e-mails

Mensen zijn impulsief.

De beste manier om iets te laten delen, is door leads de kans te geven iets te kunnen delen door één klik op de knop. Door social sharing buttons te gebruiken in je e-mails, geef je leads de kans je content te delen binnen hun netwerk.

Uit onderzoek van Getresponse is gebleken dat e-mails met social sharing buttons een hogere CTR hebben dan e-mails die dat niet hebben.

Met andere woorden: met een paar simpele buttons kun je jouw social mediabereik vergroten, meer betrokkenheid creëren en nieuwe leads genereren. Dit allemaal terwijl je bestaande leads aan het nurturen bent!

3) Voeg social follow buttons toe aan je bedankpagina

Het nurturen van leads begint zodra ze een formulier hebben ingevuld op een landingspagina.

Na het invullen van het formulier komen ze op een bedankpagina terecht. Vermeld hier je social media accounts, zodat ze je direct kunnen volgen.

4) Initieer een lead nurturing workflow zodra een lead je bedrijfsnaam noemt op Twitter

Om dit te kunnen doen heb je de juiste software nodig. Maar met de juiste marketing automatisering software kun je een lead nurturing workflow initiëren, zodra iemand jouw bedrijfsnaam vermeld op Twitter.

Met een geïntegreerde aanpak (waarvan Twitter ook een onderdeel is), probeer je zoveel mogelijk contactmomenten te creëren en je prospects te leiden naar je website.

5) Maak gebruik van de social media accounts van je werknemers/ collega’s

Jouw doelgroep zit op social media, dus moedig je werknemers aan om de content van je lead nurturingcampagne te delen op social media.

Met name je sales medewerkers. Zij zijn namelijk het gezicht van je organisatie en hebben vaak prospects in hun netwerk. Hierdoor vergroot je jouw social mediabereik.

6) Reageer altijd op vragen die op social media gesteld worden

Leads hebben soms feedback op, of vragen over de content die je gedeeld hebt. Zij verwachten dat ze je kunnen benaderen via je social mediakanalen.

Als je niet reageert op hun vragen, dan is de kans aanwezig dat ze je niet meer gaan volgen op social media. Daarnaast kan het je online reputatie schaden.

Monitor je Facebookaccount, Twitter vermeldingen, opmermerkingen op LinkedIn etc. om er zeker van te zijn dat je leads de aandacht krijgen die ze verdienen. Als je niet antwoordt dan kan het je reputatie schaden, maar als je dit wel doet dan kan het juist de band met je leads versterken.

7) Monitor op gekwalificeerde zoekwoorden

Leads doen niet alleen onderzoek in zoekmachines, maar ook op social media. Zet een lijst op met zoekwoorden die belangrijk zijn voor je business. Monitor social media op deze zoekwoorden en reageer op vragen van mensen of neem deel aan de discussie.

8) Nurture je volgers op social media

De kans is aanwezig dat iemand na een websitebezoek en mogelijk na het downloaden van je whitepaper, je ook gaat volgen op social media. De kans is dan vrij groot dat zij nog aan het begin van het aankoopproces zitten. Deel daarom content op social media waarmee je deze groep naar de volgende fase van het aankoopproces probeert te leiden.

Wil je meer leren over B2B marketing? Check dan zeker mijn B2B marketing gids!

cta-de-30-beste-leadgeneratie-tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: