Inbound Marketing en SEO

Marketing Blog

Over Bloggen, B2B Marketing & SEO

Laatste blogs

Knowledge Graph: hoe kun jij als B2B marketeer ervan profiteren? Zorg dat je erkent wordt als merk en verdien je plek in de Google Knowledge Graph panel. Waarom is dit belangrijk en hoe verdien je een plek? Klik snel hier voor het antwoord! Lees verder »
Wat is een 301 redirect en waar gebruik je het voor? Alles wat je moet weten over 301 en 302 redirects. Waar gebruik je het voor? Hoe kun je redirects het beste toepassen op je website? Klik snel verder voor het antwoord! Lees verder »
Wat zijn Featured Snippets? 10 tips om die positie te bemachtigen Zorg voor extra veel websiteverkeer met Featured Snippets. In dit artikel geef ik 10 tips waarmee jij die positie in Google kunt bemachtigen! Lees verder »
Behaal toppositie in Google met cornerstone content pagina’s Wil jij ranken voor je belangrijkste zoekwoorden? Creëer dan cornerstone content pagina’s. Hoe? Klik hier en leer er alles over! Lees verder »
Hoe bouw je met silo’s de beste SEO website structuur? Welke website structuur is het beste voor SEO? Hoe kun je het beste ranken voor zoekwoorden? Maak gebruik van een silo website structuur en scoor in Google! Lees verder »
Wat is de impact van HTTPS op SEO? Wil jij leren wat de impact is van HTTPS op SEO? Wil jij daarnaast leren hoe jij van HTTP kunt overstappen op HTTPS? Lees dan snel dit artikel! Lees verder »
Wat is een XML-sitemap en hoe verzend je die naar Google? Wil jij leren wat een sitemap is, hoe je deze simpel maakt en hoe je de sitemap kunt verzenden naar Google? Lees dan snel verder! Lees verder »
De invloed van UX op SEO: alles wat je moet weten User experience is een belangrijk onderdeel van SEO en het succes van je gehele website. Klik hier en leer hoe je UX kunt inzetten voor SEO! Lees verder »
De invloed van HTML, CSS en JavaScript op SEO HTML, CSS en JavaScript zijn de bouwstenen van elke blog of website. Als SEO-er dien je de juiste basiskennis te hebben, lees dus snel verder! Lees verder »
9 tips voor het kiezen van de perfecte domeinnaam Heeft een domeinnaam invloed op je SEO? Natuurlijk! Om je een beetje op weg te helpen, geef ik 9 tips voor het kiezen van de perfecte domeinnaam! Lees verder »
Hoe maak je een Buyer Persona profiel? Een buyer persona is een fictieve vertegenwoordiging van je ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en echte data van je bestaande klanten. Lees verder »
Hoe meet je het succes van je marketingcampagne? Leer op welke data jij je moet richten om je digital marketingcampagnes zo efficient mogelijk in te zetten en een goede ROI te behalen! Lees verder »
Het belang van outbound links voor SEO Al eens nagedacht over outbound link SEO? Weet je waarom het belangrijk is om goede outbound links te hebben op je website en hoe je deze kunt creëren? Lees verder »
Alles wat je moet weten over SEO voor mobiel Als je geen mobielvriendelijke website hebt, dan loop je veel verkeer mis. Ben jij serieus bezig met SEO? Klik dan hier en leer alles over SEO voor mobiel! Lees verder »
Hoe maak ik mijn website sneller? De snelheid van je website is belangrijk voor Google en voor je bezoekers. Daarom leg ik uit hoe jij in 11 stappen je website sneller kunt maken! Lees verder »
Wat is Inbound Marketing? Inbound Marketing is 1 van de meest kosteneffectieve manieren om potentiële klanten om te zetten in leads, klanten en zelfs promoters van je onderneming. Lees verder »
Scoor meer leads met retargeting Zet retargeting in om nog meer leads te genereren met je Inbound Marketing strategie. Wat is retargeting en hoe zet je het in voor je inbound strategie? Lees verder »
Hoe zet je Pay-Per-Click in voor je Inbound Marketing strategie? Leer hoe jij PPC advertenties kunt inzetten voor je Inbound Marketing strategie. Promoot je content en richt je op de vragen & uitdagingen van je doelgroep! Lees verder »
Wat is Customer Marketing? Zorg met Customer Marketing dat jouw klanten betrokken blijven bij je diensten, je extra diensten aan ze kunt verkopen en dat zij je aanbevelen bij anderen. Lees verder »
6 stappen voor het opzetten van een succesvolle ABM strategie Een succesvol Account Based Marketing (ABM) strategie opzetten in 6 stappen! Leer hoe jij jouw meest waardevolle potentiële klanten kunt binnenhalen! Lees verder »
Wat is Account Based Marketing? Met Account Based Marketing richt jij je op een paar specifieke waardevolle accounts. Leer wat ABM is en welke voordelen het jou als B2B marketeer kan opleveren! Lees verder »
Social Media belangrijk voor SEO? Hell yeah! Ja, Social Media is belangrijk voor SEO! Leer waarom dat zo is en hoe jij met Social Media betere rankings in Google kunt behalen! Lees verder »
Wat zijn Robots.txt, Meta Robots tag en Nofollow links? Wil je dat bepaalde pagina’s niet geïndexeerd worden? Wat moet je doen met betaalde links? Leer alles over robots.txt, de meta robots tag en nofollow links. Lees verder »
De ultieme handleiding voor anchor teksten De ultieme handleiding voor anchor teksten. Leer hoe jij anchor teksten het beste kunt inzetten om een optimale SEO score en rankings te behalen. Lees verder »
Geef je SEO een boost met Schema Markup Leer wat Schema Markup is en hoe het jouw SEO gaat verbeteren. Plus handige stappenplan voor hoe jij Schema Markup kunt toevoegen aan je website. Lees verder »
6 tips voor SEO vriendelijke URL’s SEO vriendelijke URL’s: er zijn verschillende SEO factoren waar je rekening mee moet houden bij de structuur van je URL. Leer wat deze factoren zijn! Lees verder »
Schrijf killer Meta Descriptions Wil je leren hoe je killer meta descriptions kunt schrijven? Ben je benieuwd welk effect zij hebben op je SEO? Lees dan snel verder! Lees verder »
Het belang van title tags voor SEO Het schrijven van title tags is niet moeilijk, er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden voor SEO. Lees snel verder! Lees verder »
SEO: hoe gebruik je heading tags? (H1 t/m H6) Leer hoe jij het beste heading tags kunt gebruiken op je webpagina’s en in je blogartikelen. Heading tags hebben nog steeds een positief effect op je SEO! Lees verder »
Het stappenplan voor lokale SEO Steeds meer mensen zijn op zoek naar lokale ondernemingen (vooral op mobiele apparaten). Lokale SEO kan ervoor zorgen dat je hoog in zoekmachines eindigt. Lees verder »
Welke invloed heeft Google AMP op SEO? Google AMP is een manier om zoekresultaten op mobiele apparaten snel te laden. Leer de voordelen & nadelen en welke invloed AMP heeft op je SEO. Lees verder »
Dé handleiding voor zoekwoordenonderzoek Een zoekwoorden onderzoek is belangrijk. Ranken voor de juiste zoekwoorden kan je website maken of breken. Leer hoe jij een goede analyse kunt uitvoeren! Lees verder »
Link building: onmisbaar voor een toppositie in Google Link building is onmisbaar voor het vergaren van een toppositie in Google. In dit artikel leg ik Link Building van A tot Z uit en geef ik handige tips! Lees verder »
Versterk je SEO met interne linkjes Verbeter je SEO met het toepassen van interne linkjes! Het goede nieuws: het is makkelijk toe te passen. Leer hier hoe jij meteen van start kunt gaan! Lees verder »
De top 3 ranking factoren volgens Google Volgens Google zijn de 3 belangrijkste ranking factoren: Rankbrain, links en content. Leer hoe jij jouw SEO met deze ranking factoren kunt verbeteren! Lees verder »
Begrijp SEO door Google’s algoritme updates Leer welke updates Google heeft doorgevoerd in het algoritme en begrijp SEO nog beter! Begrijp het idee achter de updates en je kent de basis van SEO! Lees verder »
Hoe optimaliseer je afbeeldingen voor zoekmachines? Leer hoe je afbeeldingen kunt optimaliseren voor zoekmachines, zodat jij nog beter vindbaar wordt! Het is niet moeilijk, lees dus snel verder! Lees verder »
De 7 beste WordPress plugins voor bloggers Wil jij ook succesvol worden met je blog? Klik dan hier om te leren welke 7 WordPress plugins onmisbaar zijn voor jou als blogger! Lees verder »
Het opzetten van een Lead Nurturing campagne Het doel van een lead nurturing campagne is het sturen van relevante informatie naar leads, om ze naar de volgende fase van het aankoopproces te leiden. Lees verder »
Hoe installeer je de Search Console van Google? Met de Search Console kun je ervoor zorgen dat je optimaal gaat presteren in Google! Leer hoe je jouw website kunt koppelen en wat je met de console kunt doen! Lees verder »
Hoe kun je een website aanmelden bij zoekmachines? Je website aanmelden bij zoekmachines zoals Google en Bing, is helemaal niet moeilijk! In dit artikel leg ik uit hoe jij jouw blog of website kunt aanmelden! Lees verder »
Een hoge Bounce Rate is niet per definitie slecht voor je SEO Veel SEO-specialisten roepen dat een hoge Bounce Rate slecht is voor je SEO, maar is dat ook zo? Nee, niet per se. Ik leg in dit artikel uit waarom niet.. Lees verder »
31 tips voor succesvol bloggen Wil jij ook meer uit je blog halen? Lees dan deze 31 superhandige tips om succesvol te worden in bloggen! Lees verder »
Je eigen blog beginnen? Appeltje, eitje! Wil je graag een blog beginnen, maar weet je niet zo goed hoe dat moet? Wees niet getreurd, in dit artikel zal ik uitleggen hoe je een WordPress blog start! Lees verder »
14 handige manieren om meer bezoekers te krijgen op je blog Leer hoe je meer bezoekers op je blog kunt krijgen, met deze 14 superhandige en makkelijk toe te passen tips! Lees snel verder! Lees verder »
Leer Google Analytics in 15 minuten Heb je moeite met Google Analytics? Leer het in 15 minuten! Inzicht in je data kan namelijk een wereld van verschil voor je maken! Lees snel verder… Lees verder »
3 tips om je blogbericht beter leesbaar te maken Eén van de belangrijkste dingen van je blog is dat het goed leesbaar moet zijn voor je lezers. Lees hier 3 tips om je blogbericht beter leesbaar te maken! Lees verder »
SEO: de invloed van branding Branding zorgt voor loyaliteit van je doelgroep, een hogere CTR en een betere SEO-score. Waarom? Lees het in dit artikel! (Plus enkele handige tips). Lees verder »
SEO: personalisatie wordt steeds belangrijker voor je rankings Personalisatie wordt steeds belangrijker voor je SEO en rankings. In dit artikel leg ik uit waarom en geef ik enkele handige tips. Lees verder »
Voorkom duplicate content met canonical url’s Je krijgt geen penalty van Google voor duplicate content, maar het is wel slecht voor je SEO. Leer waarom en hoe je dit probleem kunt oplossen! Lees verder »
Spam referrals verwijderen uit Google Analystics Spam referrals in je data, een grote frustratie van elke marketeer. Lees hier hoe je deze met filters kunt verwijderen uit Google Analytics. Lees verder »
18 handige SEO tips om van jou een expert te maken Wil jij niet achterblijven en alles over SEO leren? Bekijk dan alvast deze 12 superhandige SEO tips, zodat jij meer succes uit jouw website kunt behalen! Lees verder »
Hubspot of WordPress? Voor welk Inbound Marketing platform kies jij? Hubspot of WordPress? Lees in dit review de voor en nadelen van beide platformen! Lees verder »
Handige infographic: Lead generation channel map Er zijn veel kanalen waar wij als marketing en sales gebruik van kunnen maken om leads te genereren. Alle kanalen staan in deze handige infographic. Lees verder »
SEO tip: hoe stijg je van zoekresultatenpagina 2 naar 1? Als je artikel ergens op pagina 2 verschijnt in de resultaten, dan kun je net zo goed ergens op pagina 21 eindigen, je hebt er namelijk niet zoveel aan. Lees verder »
Betaalde advertenties kunnen je SEO wél verbeteren Het kopen van advertentieruimte is de eerste stap in ’t creëren van een relatie tussen jou en een blogger, industrie gerelateerde website of nieuwssite. Lees verder »
4 superhandige tips om websitebezoekers om te zetten in leads Gebruik maken van Calls-to-action (CTA) is de beste manier om websitebezoekers naar je marketing aanbiedingen te leiden en ze om te zetten in leads. Lees verder »
Wat kun je doen tegen een writer’s block? Iedereen die veel schrijft heeft er wel eens last van, de onvermijdelijke writer’s block. Wat kun je hier tegen doen? Lees verder voor 7 handige tips. Lees verder »
Een SEO checklist voor je blogberichten (+ handige infographic) De SEO checklist helpt je jouw blog te optimaliseren. Denk bij het schrijven aan je URL, titel, plaatjes, H1 – H6 tags, meta description en meer. Lees verder »
Het psychologisch effect van kleuren De kleurkeuze van je website, logo of product hebben een psychologisch effect op het gedrag van mensen. Bedenk daarom goed welke kleuren je gebruikt. Lees verder »
Hoe Inbound Marketing jouw SEO gaat verbeteren Leer hoe Inbound & Content Marketing jouw SEO helpt om die toppositie in Google te behalen! Lees verder »
Wat zijn marketing aanbiedingen? Een marketing aanbieding is bepaalde content die je gratis aanbiedt aan je prospects en leads, in ruil voor bepaalde informatie over hen. Lees verder »
Waarom je moet blijven bloggen, ook al voelt het alsof niemand je blog leest Je moet blijven bloggen omdat de SEO voordelen ongeëvenaard zijn, je salesteam zal profiteren van de content die jij creëert en jij er veel van leert. Lees verder »
Facebook lanceert Call To Action buttons voor pagina’s Admins kunnen kiezen uit 7 calls to action. De call to action kunnen ze vervolgens linken naar elke bestemming op Facebook of naar een externe website. Lees verder »
Hoe werken conversiepaden? Een conversiepad is ’t proces waarin een anonieme bezoeker, een bekende lead wordt en bestaat uit een aanbieding, CTA, landingspagina en bedanktpagina. Lees verder »
Wat is closed loop marketing? Closed loop marketing is een samenwerking tussen marketing en sales, door gebruik te maken van inzichten en data die zij verkrijgen vanuit analytics. Lees verder »
Gebruik een SWOT analyse voor een betere contentstrategie Om je doelen te behalen zet je een content marketingstrategie op. Een handig middel hiervoor is het uitvoeren van een content SWOT analyse. Hoe? Lees verder Lees verder »
#throwbackthursday: Volkswagen Think Small De ‘Think Small’ campagne van Volkswagen wordt wel eens de beste marketingcampagne ooit genoemd. Deze campagne uit de jaren 60 is werkelijk geweldig! Lees verder »
6 slimme Inbound Marketing tips om het brein van mensen te bespelen Met neuromarketing kun je het brein van mensen bespelen. Lees hier een aantal handige tips om dit in te zetten in je inbound marketingcampagnes. Lees verder »
Inbound Marketing: de Buyer’s Journey Potentiële klanten gaan door verschillende fases in het aankoopproces. Dit noemen wij de Buyer’s Journey. Elke fase heeft een andere benadering nodig! Lees verder »
Wat is Inbound Sales? Een inbound marketingstrategie vergt een andere benadering van de salesafdeling. De salesafdeling moet echt onderdeel worden van het inboundproces: Lees verder »
Het bepalen van SMART marketingdoelen Als inbound marketeer zet je SMART doelen op volgens de inboundstijl, want bij inbound marketing ga je uit van websitebezoekers, leads en klanten. Lees verder »
Wat is een Whitepaper? De definitie van een whitepaper verschilt per branche, wat verwarrend is voor marketeers. In dit blog omschrijven wij hoe wij een whitepaper definiëren. Lees verder »
Wat is een Call To Action? Call To Actions zijn afbeeldingen of zinnen die je bezoekers vragen om actie te ondernemen. Het is dus letterlijk een ‘call’ om actie te ondernemen. Lees verder »
Wat is een landingspagina? Een landingspagina zien wij als een webpagina met een formulier, dat als enig doel heeft bepaalde informatie van de bezoeker vast te leggen. Lees verder »
Wat is marketing automation? Als je marketing automation goed inricht, dan zorgt het voor meer omzet, nieuwe leads, een goede ROI en het bespaart marketeers enorm veel tijd. Lees verder »
8 manieren om Social Media te integreren in je Lead Nurturing campagnes Social Media is een onderdeel geworden van ons leven. In dit artikel geef ik je 8 handige tips om Social Media te integreren in je lead nurturing campagnes. Lees verder »
De definitie van een marketing gekwalificeerde lead (in minder dan 100 woorden) Een gekwalificeerde lead is een lead waarbij de kans groter is dat het een klant wordt dan andere leads, gebaseerd op de leadinformatie die je hebt. Lees verder »
De definitie van een long tail keyword (in minder dan 100 woorden) Een long tail keyword is een zoekopdracht dat minimaal drie woorden bevat. In dit blog leggen we in minder dan 100 woorden uit wat het precies inhoudt. Lees verder »

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: