Inbound Marketing en SEO

De definitie van een long tail keyword (in minder dan 100 woorden)

Deel dit bericht:


Door:

 

Een long tail keyword is een zoekopdracht dat minimaal drie woorden bevat. Long tail keywords worden gebruikt om een bepaalde niche te bereiken in plaats van een groot publiek. Ze zijn dus meer specifiek en minder concurrerend dan generieke keywords.

Omdat ze zo specifiek zijn, maak je sneller kans om hoog te eindigen in de zoekresultaten voor populaire onderwerpen, terwijl je in de tussentijd ook nog eens terrein wint op de short tail keywords. En erg belangrijk: long tail keywords trekken vaak gekwalificeerd verkeer naar je site, die eerder om te zetten zijn in leads en klanten.

CTA Inbound & SEO whitepaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: