Inbound Marketing en SEO

De definitie van een marketing gekwalificeerde lead (in minder dan 100 woorden)

Deel dit bericht:


Door:

 

Een gekwalificeerde lead is een lead waarbij de kans groter is dat het een klant wordt dan andere leads, gebaseerd op de leadinformatie die je hebt. Deze leadinformatie verkrijg je door closed-loop marketing, ofwel: je weet exact waar welke lead vandaan komt en uit welke campagne deze is verkregen.

Bepaal met je salesteam waar een lead aan moet voldoen (demografie, activiteiten, gedrag), voordat het een gekwalificeerde lead wordt. Koppel waarden aan je lead en geef het een score dat minimaal behaald moet worden, voordat het een gekwalificeerde lead is. Zo zorg je er voor dat je salesteam alleen goede kwaliteit leads krijgen.

CTA Inbound & SEO whitepaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: