Inbound Marketing en SEO

Waarom je moet blijven bloggen, ook al voelt het alsof niemand je blog leest

Deel dit bericht:


Door:

 

Het schijnt dat er elke halve seconde ergens in de wereld een blog wordt opgezet. Dus voordat je aan het einde van deze zin bent, zijn er al ongeveer zes nieuwe blogs bij. De concurrentie is dus groot.

Soms voelt het alsof je niet op kunt tegen de grote en populaire blogs en heb je het gevoel dat niemand die van jou leest. Dit moet echter geen aanleiding zijn, om er mee te stoppen.

Kijk niet met een ‘glas half leeg’ perspectief naar het aantal lezers en inschrijvingen van je blog. Wees blij dat zij jou, ondanks de grote concurrentie, hebben gevonden. Misschien vallen de aantallen tegen, maar als je braaf blijft doorgaan, dan zal je daarvoor worden beloont.

Voordat je stopt met je zakelijk blog, geven wij je eerst drie redenen om toch door te gaan.

Oefening baart kunst

Oefening baart kunstOf je nou voor het eerst leert fietsen of dat je leert hoe je een taart moet bakken, je zal altijd obstakels tegenkomen als je met iets nieuws begint. Voor bloggen geldt exact hetzelfde.

Veel mensen denken dat ze het wel even kunnen doen. Ze kunnen namelijk prima schrijven en hebben in hun leven tenslotte al honderden emails, werkstukken en brieven geschreven.

Er komt echter toch wel wat meer bij kijken, om op een strategische manier voor je doelgroep te kunnen schrijven.

Het identificeren van je doelgroep, het bepalen van je toon en het vinden van je ‘groove’, vergt tijd. Om jezelf continu te kunnen blijven verbeteren, moet je doorgaan.

Om een prospect zover te krijgen, dat zij jouw product of dienst afnemen, is in elke business geloofwaardigheid belangrijk. Hoe meer je blogt, hoe meer kans je hebt om geloofwaardigheid op te bouwen in de ogen van je potentiële klanten.

Snelle tip: Probeer elke week minimaal twee keer te bloggen. Als je een tijdje niet naar de sportschool bent geweest, dan moet je er echt weer een beetje inkomen. Bij bloggen gebeurt hetzelfde, je verliest het juiste gevoel sneller dan je denkt.

De SEO voordelen zijn ongeëvenaard

De SEO voordelen van bloggenElk nieuw bericht dat je plaatst, is weer een nieuwe pagina die geïndexeerd kan worden door Google.

Uit onderzoek van Hubspot is gebleken, dat websites met 51 tot 100 geïndexeerde pagina’s, 48% meer websiteverkeer genereren, dan websites met 1 tot 50 geïndexeerde pagina’s. Websites met 101 tot 200 pagina’s genereren zelfs 2,5 keer zoveel verkeer.

Elk nieuw blogbericht telt dus!

Daarnaast is het natuurlijk ook zo, dat als jij informatieve en inspirerende artikelen schrijft, er anderen zijn die er mogelijk naar willen linken.

Bedrijven die regelmatig bloggen, hebben 97% meer inbound links. Het aantal inbound links dat een website heeft, bepaalt mede de ranking in Google.

Snelle tip: Houd er bij het schrijven van je blogs rekening mee, met welke vragen je doelgroep zit en welke woorden zij gebruiken in zoekmachines, om een antwoord te krijgen op deze vragen. Verwerk deze vragen in je berichten.

Je salesteam zal er van profiteren

Bloggen: je sales team zal ervan profiterenZie je het echt niet meer zitten? Denk dan aan je salesteam!

Indien jij op regelmatige basis kwalitatieve content creëert, dan help jij jouw salesmedewerkers bewijzen, dat jullie bedrijf veel expertise bezit.

Hoe meer probleemoplossende content jij creëert, hoe makkelijker het wordt voor sales om prospects op te warmen.

Als er prospects in de pijplijn zitten, die nog erg twijfelen of ze met jullie in zee willen gaan, dan kunnen de blogberichten een reden zijn waardoor ze toch de kans wagen.

Snelle tip: woon een aantal sales calls bij. Door te horen met welke uitdagingen jullie prospects zitten, is het makkelijker om te begrijpen wat je uiteindelijk met je content wilt bereiken. Kom je een bepaald probleem vaak tegen? Bedenk dan een oplossing voor dat probleem en schrijf er een artikel over!

CTA Inbound & SEO whitepaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: