Inbound Marketing en SEO

Wat kun je doen tegen een writer’s block?

Deel dit bericht:


Door:

 

Vandaag was weer zo’n dag. Iedereen die regelmatig blogberichten schrijft, komt dit moment een keer tegen. Ik heb de afgelopen maanden zeker 80 artikelen geschreven over bloggen, Inbound Marketing, SEO en Social Media. Sommige werden goed ontvangen en gelezen en andere weer minder. Vandaag had ik even geen inspiratie, ik had dus een writer’s block…

Maar toen bedacht ik, dat ik daar ook over kan schrijven. Het hebben van geen inspiratie, zorgde dus voor inspiratie voor dit artikel. Want wat kun je doen om een writer’s block te voorkomen?

Natuurlijk identificeer je onderwerpen naar aanleiding van de buyer personas die je hebt opgezet, houd je rekening met de verschillende fases van de buyer’s journey en creëer je een contentkalender. Toch kan het voorkomen, dat je even geen inspiratie meer hebt. Daarom geef ik je 7 tips om een writer’s block te voorkomen.

Lees verder na onderstaande infographic!

Infographic tegen een writer's block

1) Bedenk themadagen

Als je elke dag van de week een bepaald thema geeft, dan weet je in ieder geval over welk onderwerp je die dag wilt gaan schrijven. Ontdek welke berichten het best ontvangen worden en selecteer daaruit een aantal thema’s. Dus bijvoorbeeld SEO-maandag, #ThrowbackThursday of Inbound-vrijdag! Ik heb dit nog niet gedaan, maar mogelijk ga ik dit ook doen voor mijn blog.

2) Lees veel

Als jij als influencer gezien wilt worden, moet je natuurlijk zelf goed op de hoogte blijven van wat er speelt. Ik heb zelf ook een aantal internationale sites die ik volg en waaruit ik veel inspiratie haal, denk bijvoorbeeld aan MOZ. Uiteraard moet je niet alles klakkeloos kopiëren, maar je kunt er wel veel inspiratie uit halen.

3) Voer een zoekopdracht uit in Google

Kijk naar nieuws uit jouw niche, onderwerpen die er besproken worden, activiteiten van je concurrenten, etc. Als jij dit regelmatig doet, dan kom je ongetwijfeld onderwerpen tegen, waarover jij jouw mening wilt delen.

4) Browse Twitter

Ontdek welke onderwerpen er worden besproken op Twitter en welke artikelen mensen uit jouw industrie delen. Dit levert vaak inspiratie op om over te schrijven.

5) Schrijf een keer niet voor je lezers

Jawel, je leest het goed, het is oké om niet altijd maar voor je lezers te schrijven. Schrijf zo nu en dan over dingen die jij echt leuk en interessant vindt. Ik raad het zelfs aan, want dit is zeker een manier om van anderen te onderscheiden.

6) Lees je beste blogberichten nog eens na

Ben je een beetje down? Dan kan het helpen om je beste artikelen nog eens na te lezen. Als het door veel mensen is gelezen en je er leuke reacties op hebt gekregen, dan kan dat echt een boost geven als je ze nog eens naleest.

7) Neem een drankje

Deze tip kan natuurlijk niet als je op kantoor bent, want daar maak je jouw baas niet blij mee. Maar buiten kantoor kunnen twee biertjes of twee wijntjes wonderen doen en je in een ‘schrijf flow’ brengen. Maar let wel op dat als je iets meer drinkt, dat je jouw bericht nog niet publiceert en de volgende dag nog een keer naleest: write drunk, edit sober!

Mochten bovenstaande tips niet helpen, ga dan gewoon wat leuks doen. Het zou zomaar kunnen dat je de volgende dag, weer genoeg inspiratie hebt.

CTA Inbound & SEO whitepaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Test je kennis en doe de SEO quiz

SEO quiz
 

Het blog voor marketingbazen

Up to date blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van B2B marketing en SEO? En wil je ook graag tips voor beter bloggen ontvangen?
Vul dan hier je e-mailadres in: